tisdag 21 juli 2009

Den 14 juli blev min älskade katt Molly en stolt mamma till två små livliga krabater. Då jag håller på för fullt och lär mig lägga in bilder så blev det så klart lite tokigt..de har hamnat i fel ordningsföljd men jag hoppas att det inte gör så mycket. Den lite mörkare som har fått namnet Wille, hoppas att det är en kille för det var svårt att se skillnad på kön, kom till världen först och ungefär 40 minuter senare kom Nelly som förhoppningsvis är en flicka.


När slickandet var färdigt bestämde Molly att det var dags att flytta med sina små. Korgen som vi hade gjort iordning så fint dög inte alls. Istället blev det lilla huset, det är väldigt litet och de får nästan inte plats alla tre där i men här trivs de och mår gott och växer för var dag.

Här är Molly med Wille och Nelly. Mamma är trött efter allt arbete och ligger och tar igen sig medan krabaterna febrilt letar efter sin favorittutte för att få i sig lite mat.

Här har Molly nyss fått sin andra kattunge. Den ser fortfarande mycket mörk ut i pälsen men det visar sig senare att den är ljust grå med vita inslag.
Nu har jag virkat klart mitt senaste tillskott i Hello Kitty. Hello Kitty Bee är född. Jag har följt ett mönster som är översatt till engelska från en japansk bok som bara innehåller Hello Kittymönster. Men det visade sig inte vara så bra översatt så jag fick fixa, trixa och ändra tills jag kände mig nöjd. Här är hon, jag har sprungit runt och letat för att kunna ta kort men det är inte helt lätt då hon har vingar och vill utforska världen.



Här har hon landat i blomkrukan för att kunna mumsa lite nektar.


1 kommentar:

  1. hej! jag har också köpt några av dessa mönster. Jag måste bara fråga. Hur gjorde du med ökningarna? spred du ut dem jämt eller på något annat sätt? det står ju inte var man skall öka :S sen står det ju typbörja med 10 maskor öka i 12. är det inte bättra att börja med 11 st då? ifall du har lust, svara gärna på mina frågor hit: knyttets@hotmail.com

    SvaraRadera