fredag 12 mars 2010


Hej alla!

Jag är jätteglad och det är jätteroligt att få award igen. Jag fick dessa av Virkhörnan och Katten i garnet och tackar så ödmjukast. De flesta bloggar jag är inne på har redan fått awarden så jag valde att inte skicka vidare denna gång. Det är uppskattande att det är så många som tycker om mina små figurer och är in på min blogg.
Det var ett tag sen jag la in något spännande men det beror på att jag inte har virkat klart min apa än. Det lustiga är att när inspirationen anföll mig i onsdagskväll visade det sig att min virknål försvunnit!!.Undra var den har tagit vägen?? Så imorgon ska jag in till stan och köpa en ny virknål nummer två. Men jag har hunnit en bit på väg, huvudet och kroppen är färdig. Målet är att den ska bli färdig inom ett par dagar.
Jag var in på amigurumi på svenska och hittade en länk till små regnbågsdockor som kittlade mina virkarfingrar. När jag är färdig med apan kommer jag definitivt pröva att virka en av dessa dockor.
Trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Jag tänkte också pröva på att göra regnbågsflickorna. De såg jättesöta ut!

    SvaraRadera
  2. Dina kaniner är helt underbart söta!

    SvaraRadera
  3. Vad fin blogg du har!
    Kika gärna in på min blogg:)

    SvaraRadera
  4. Hej där!!

    Jag hamnade på din blogg då jag googlade efter smurfmönster =) Dina små figurer är fantastiskt fina!!
    Själv håller jag på med kortmakeri men min tonårsdotter virkar ihärdigt! Några av hennes små figurer hittar du i min blogg om du är nyfiken...
    En liten fråga har jag: var köper du de svarta ögonen? Själv hade jag några svarta plastpluppar bland mina pysselgrejer men nu börjar de tryta.

    Sommarhälsningar, Monica

    SvaraRadera